Można zauważyć, że elektronika, nowoczesne technologie oraz informatyzacja bardzo się rozwijają. Internet odgrywa coraz większą rolę w życiu każdego człowieka. Dawniej osoby starsze nie potrafiły posługiwać się telefonami komórkowymi czy laptopami – dziś wiele starszych osób potrafi posługiwać się nowoczesnymi urządzeniami i korzystać z Internetu. Obecnie bez Internetu życie byłoby znacznie utrudnione. To w Internecie robimy zakupy, zamawiamy wizyty u lekarza czy przeglądamy najnowsze informacje ze świata. Reklama w Internecie – na pewno widział ją niejeden z nas. Ale czy wiesz jakie działania mają na celu przesłać reklamę do potencjalnego klienta?
Reklama w Internecie – najpowszechniejsza forma reklamy
Reklam w Internecie jest bardzo dużo. Wchodząc na różne strony wielokrotnie wyświetlają nam się reklamy dotyczące różnych dziedzin. Są to reklamy sklepów oferujących ubrania, sprzęt AGD czy żywność, strony hoteli albo reklamy z najnowszymi samochodami. Znane są działania w Internecie, których celem jest dotarcie konkretnej reklamy do konkretnego klienta. Jakie to działania? Poznaj je!
Audience targeting – czym jest?
Jednym ze sposobów przesyłania reklamy jest Audience Targeting. Na czym tak naprawdę polega? Jest to przesyłanie reklamy do osób o określonych cechach demograficznych lub zachowaniu behawioralnym. Reklama ta jest wyświetlana w formie tradycyjnej – banery. Polega na wyświetleniu kampanii reklamowej w ramach sieci reklamowej lub na wybranych serwisach.
Retargeting – czym się wyróżnia?
Retargeting jest kolejnym ze sposobów trafiania z reklamą do potencjalnych klientów. Polega na przesyłaniu reklamy osobie, która wcześniej była już zainteresowana tymi usługami. Przykładowo – wchodzimy na konkretną stronę z odzieżą damską, po wyjściu z tej strony i odwiedzeniu portalu społecznościowego na naszym portalu pojawia się reklama tej strony, którą wcześniej już odwiedziliśmy. Na pewno wiele osób się z tym spotkało, bo to właśnie na portalach społecznościowych można najczęściej zauważyć to zjawisko. Retargeting polega na przesyłaniu reklamy osobie, która już była tymi usługami zainteresowana wcześniej.
To tylko dwie formy przesyłania reklamy w Internecie konkretnym osobom o określonych cechach. Ta forma reklamy jest jedną z najbardziej powszechnych form reklamy i nie można ukryć, że jedną z najbardziej skutecznych. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców korzysta właśnie z takich form reklamy.